..och vad ska du äta då?

"Men alltså, om du inte äter mjöl och sånt.. Då blir du ju socialt bortkopplad, typ?"
Du menar precis som alla 50 000 andra svenskar som är glutenintolleranta på riktigt?
"Men alltså, om du inte äter mjöl och sånt.. Då blir du ju socialt bortkopplad, typ?"
Du menar precis som alla 50 000 andra svenskar som är glutenintolleranta på riktigt?
Att inte äta den förbannade tallriksmodellen, som innebär lagom av allt, lagom lagom lagom, (som vårt land är uppbyggt på), är lite besvärligt stundvis. Jag känner därför att jag måste bikta av mig lite.

När jag började äta LCHF i september 2011 var frågorna många, från både nära, kära, och folk jag aldrig någonsin pratat med.
  • Hur ska du göra när du äter ute? - Äta LCHF i största mån, fråga snällt, och inte hänga upp livet på det hela.
  • Vad ska du äta nu då, när vi äter blablabla? - Njuta av att det jag stoppar i mig, inte sätter sig på röven.
  • Är det en såndär bantningsmetod för diabetiker? - Nej, den är nu även tillgänglig för folk som är trötta på att äta skit. I ett sunt förnuft nära dig.
Förutom att jag ville bli lite tight-are, så var jag grymt nyfiken. Så var även min omgivning, och allt eftersom jag blir allt mer såld på att inte vara sjuk eller ens förkyld, pigg, och smalare. Så radas ännu fler frågor upp. Men det skulle bli för jobbigt att skriva ner.

Jag tycker att fett-hetsen är riktigt underhållande, och överraskas ständigt. Fick förra veckan höra om en tjej som ätit frukost med fiberknäcke, lätta, fettsnål ost, och duckit svart kaffe till. Sedan var hon förvånad över att hon var hungrig en timme senare.
Men letar man efter ett garv, så har amerikanarna riktigt häpnandsväckande livsmedel, som godis utan socker och fett, gräddsås utan grädde, och ost på svamp. Mums fillibabba.

Ni förstår väl vid det här laget, att jag älskar inte bara kosten för dess resultat, utan att jag älskar den för att jag får lov att käfta om den, och ha rätt.
Att gå på en diet är lixom så himla blasé, antingen är du smällfet, eller så är du skitsmal, och vill bli smalare.
Vilken samhälle vi lever i, va? It's a party! ;)

Men iallafall, avslutningsvis.
  • Den som väljer att äta på ett visst sätt försöker inte skärma av sig socialt. True fact.
  • Blir du fet av fett? Jahadu, blir du grön av grönsaker med då? Skulle vilja se det.
  • LCHF är frivilligt. Tills sveriges läkare skrotar tallriksmodellen, vilket lär hända vilken dag som helst. Då är det kört för er, brödlovers. Mohahaha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin