Extrakilon på flaska

Var en snabbis inom Life i Ängelholm idag, hade krängt i mig rödlök i salladen, och luktade värre än sydspols tankar i foderluckan. Passade då på att greppa en dryckesprodukt som varit rätt hypad.

Inte förrän jag öppnat den och tagit en klunk, glor jag på innehållsförteckningen. Aloeverabitarna är freaky nog, men att den dessutom innehåller fler tillsatser och olika ämnen än ett labb skrämde mig mest.

Eftersom jag inte är en sugarjunkie direkt, så kände jag igen smaken när drycken hamnade i munnen. Socker.
Inte ens vanligt hederligt, utan druvsocker OCH honung innehöll den bland annat. Snacka om döden i grytan som de brukar säga, eller extrakilon på flaska. Jag nöjer mig med att kalla den, diabetikerns mardröm, så förstår ni, kära bloggläsare. Den åkte rakt i närmaste soptunna.

Det här är ett dilemma, särskilt för den som vaktar sin vikt, man kan utan vetande hälla i sig en massa socker och energi, helt i onödan, bara genom snygg marknadsföring, elakt.
Här har jag rivit bort priset för att inte väcka debatt, men det var klart över tjugan för en Loka, vilket jag lär välja nästa gång. Fyfasiken.


Vill ni inta socker, inta då det på en kanelbulle, eller i en kaka choklad, inte i en såkallad hälsodryck. Blä.
Det här gäller tyvärr även alla andra hälsodrycker, förlåt Vitamin Well, det är dyrt skit, ta en frukt om ni så måste. Cola light är inräknad, den kemifloden tänker jag inte ens yttra mig om.


Peace.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin