Barnlås är det nya alkolåset

Alla vet vad ett alkolås är. Men nu tycker jag minsann att det är dags att införa barnlås.
Jag upplever själv dagligen hur det blir, när min sexåriga bror har varit på mammas iphone, eller den gemensamma stationära datorn, shit could go wrong! Det handlar om allt ifrån mystiska samtal och sms, till mer allvarliga saker som ändrade grafikinställningar.

Droppen gick ändå igårkväll när jag kommer in på instagram, surfar runt, och hamnar här.

 

Jag blir både förvånad och arg. Va i helsike gör den här flickan på internet?

 

Tråkigt nog är det här ett vanligt fenomen, man hittar dem på fansidor om Eric Saade eller Molly Sandén, de skriver, bloggar, och uppdaterar om muffins, småsyskon, och kompisar. Allra mest distinkt är deras överanvändade utav treor i olika grupperingar, såsom <333, eller <3<3<3.


I det här fallet, är flickan inte ens fyllda tio år, mest troligt bor hon i en tätbefolkad ort med föräldrar som jobbar heltid, hon äger redan både laptop och iphone, och hennes favoritmaträtt är fiskpinnar, men ibland går det an med sushi. Då bildbloggar hon om det.

Kan inte någon, snälla, sätta barnlås på användande utav alla sociala medier, för minderåriga barn?

Inte bara är de en fara för oss som måste utstå deras bilder på gosedjur och cupcakes, de utsätter sig själv för stor fara, eftersom det finns en hel del människor där ute som har knäppa fantasier om barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin