Såhär bra mår jag

Nu har jag varit hemma en sväng hos mormor och morfar, passade på att provköra deras blodtrycksmätare som de köpt. Lite för skojs skull, och det är alltid kul att veta! Tänkte faktiskt följa upp mina värden längre fram och ser hur de då ligger.
Det sägs ju att LCHF ska sänka och förbättra blocktryck och pulsvärden naturligt, iochmed att det är en lågkolhydratkost. Sen att jag är väldigt aktiv, och dessutom ung, vilket ju gör en del också.
  • Mitt blodtryck (övertryck) ligger på 109, och undertryck ligger på 65.
(Idealet är under 120 i övertryck och under 80 i undertryck)
  • Min vilopuls är 51
(Ju lägre vilopuls, desto bättre kondition, genomsnittlig vilopuls ligger runt 60)

Det är riktiga idrottsmansvärden det där ju! Som morfar sa. Då blir man glad!
Träning och bra kost gör inte bara en tightare kropp, det gör även en bättre insida! Tänk på det nästa gång ni kämpar i gymmet, fastän det inte ger omedelbara resultat utåt, så gör det en skillnad inåt.


En sånhär pulsmätare använde vi, finns att köpa på apoteket för runt tusenlappen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin