Lördagsgottis

Vad äter jag om jag inte äter frukt, godis, chips eller glass?

Mitt svar varierar, men här är mina absoluta lördagsfavoriter. Vissa bör endast äta av LCHFare, men de flesta rekommenderar jag till den också som bara vill käka lite hälsosammare!

Guilty pleasure 1
Ris a la malta - kan man enligt mig äta året om.
1 dl Vispad grädde
1 dl keso
Krydda med vaniljpulver och blanda

Guilty pleasure 2

Berries in company
1 dl blandade bär (björnbär, hallon)
1 msk jordnötssmör (rent, inte skippymög)
1 dl turkisk yoghurt eller 1 dl vispgrädde

Guilty pleasure 3
Cheesus - här går jag på ostjakt i kylen, och det brukar sluta såhär.
2 skivor prästost
2 skivor gouda
2 bitar Brie
2 bitar ädelost
2 bitar getost

På bilderna nedan ser ni det älskade jordnötssmöret som alltid finns i vår kyl, och smakar himmelskt. Det är ekologiskt, och består endast av jordnötter och havssalt, enbart. (99,7% jordnötter, och 0,03 havssalt). Det finns en del sådana här "rena" varianter ute i välsorterade matbutiker. Jag rekommenderar alltså inte att äta skippy och annat skit som utöver innehåller socker och stärkelse, det är bara äckligt.

image description

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin